top of page
  • Jakub Šafránek

6 knih, které posunou vaši práci kupředu


Dobrá kniha je skvělá investice. Nikde nekoupíte tak levně kvalitní know-how a proto knihy miluji. Kurzy, školení, workshopy a konference - to vše už stojí tisíce, příp. desítky tisíc. Pokud si ale z knihy za pár set korun odnesete alespoň dva nebo tři tipy, tak to byly dobře utracené peníze.

Knížky objednávám nejraději z anglického Bookdepository, protože je posílají po jedné a často stojí ještě méně, než kdybych je objednával v ČR. A to nejlepší na závěr? Poštovné mají zdarma.

Pravidelně od nich beru várku nových knih, ze kterých pak pomalu destilujeme nové poznatky do školeních a prezentací Šťavnaté slajdy. Následuje šest knih z naší poslední objednávky. Šest knih, který byste si měli koupit, pokud chcete posunout vaši práci či podnikání kupředu.

Hooked: Nir Eyal

Instagram, Facebook, Pinterest, Youtube, Spotify, Dámejídlo, Rohlík, DoDo.. na těchto službách se prostě vytváří závislost. Stávají se součástí našich zvyků. Jak vytvořit službu, která se stane zvykem a kterou budeme pravidelně využívat tak to je právě tématem knihy Hooked od Nir Eyala.

Great at Work: Morten T. Hansen

Morten Hansen s knihou Great at Work vychází z vlastního výzkumu, kdy pět let zkoumali profesionály a snažili se najít principy jak se jim daří být dobří v tom co dělají. Úplná novinka na knižním trhu, u které mám velká očekávání a odhalil jsem ji jen shodou náhod.

Secrets of Closing the Sale: Zig Ziglar

Prodej je základ veškerého podnikání. Kdo nic neprodá, nic nedělá. Kniha Secrets of Closing the Sale je takovou biblí prodeje od amerického motivačního řečníka a prodejce Zig Ziglara. Největší klasika o prodeji vám nemůže chybět ve vaší knihovně. Co jsem ji zatím rychle prolistoval (je ve frontě) tak popisuje kompletní prodejní proces od začátku až do poprodejního servisu a neučí vás špinavé triky prodeje, ale spíš férového prodeje, kdy chcete se zákazníkem vytvořit dlouhodobé vazby. Na tenhle kousek se fakt těším.

Principles: Ray Dalio

Nevím jak mi tahle kniha mohla ujít, ale zdá se, že tohle je nová mantra v knihách o podnikání a vůbec principech, podle kterých je dobré řídit svůj život a práci. Recenze má skvělé, vysoké hodnocení na Amazonu a doporučení od Tony Robbinse i Billa Gatese mě k ní mimo jiné přivedlo. Ray Dalio je mág na finančních trzích a řekl si, že je na čase dát své tipy na papír. Jediné, co mě zatím trochu odrazuje, je délka knihy (skoro 600 stran) a počet jednotlivých principů (pár desítek).

Purple Cow: Seth Godin

Godin! Jsou stále lidé, kteří ho neznají a proto ho doporučuji snad v každém třetím blogu. Kniha Purple Cow má poměrně jednoduchou myšlenku - dnes mají lidé čím dál méně času a čím dál více možností. Pokud není tedy váš produkt jedinečný (remarkable), zákazníci ho budou ignorovat. O tom jak vytvářet jedinečné produkty a služby se dočtete právě v této knize.

So Good They Can't Ignore you: Cal Newport

Cal Newport je vysokoškolský učitel, který není nudný. A píše skvělé knížky. Sám hledal jak se stát skvělým v tom co dělá a proto se vydal na vlastní výzkum co vlastně dělat, aby vaše práce za něco stála. Tuhle knihu mám jako audioknihu a je prostě skvělá. Jeho craftsman mindset vám pomůže pochopit, proč je důležité pracovat na tom, aby vaše dovednosti byli jedinečné.

...

Jaká kniha zaujala vás? Napište nám do komentářů.

261 views0 comments
bottom of page