top of page

Jsou tři dobré důvody proč byste neměli nechat připravovat vaši další prezentaci vaší asistentku nebo reklamku. Ten první hlavní důvod (a dva další):

Nejsou profesionálové na design prezentace.

Přiznejte si jednoduchý fakt - vaše asistentka ani vaše reklamka nejsou profesionálové v oboru prezentací. Mohou být skvělými designéry, mohou skvěle vytvářet billboardy, reklamní materiály, loga, animace a grafiku, mohou být skvělými v přípravě excelovských tabulek a dalších věcí, ale nevyznají se v tom jak udělat prezentaci, která zaujme publikum, neví jak vytvářet slajdy, které budou srozumitelné a nebudou obsahovat pouze prázdné fráze.

Nepomohou vám s předáním vašich informací.

Potřebujete někoho, kdo vám porozumí a z vašich myšlenek udělá prezentaci, která bude odrážet nejen design vaší firmy (to by zvládla reklamka), ale někoho, kdo udělá prezentaci, která bude zároveň odrážet vás a budete pak prezentovat něco, za čím opravdu stojíte. Prezentace mít kus vás, kus vašeho charakteru, vkusu a dynamiku, která vám vyhovuje.

Potřebujete pomoci se samotným výstupem.

Slajdy jsou jedna věc, výstup a prezentování druhá. Můžete mít skvělé slajdy, ale pokud neumíte mluvit, budete koktat, otáčet se k publiku zády a nebudete vědět jak mluvit tak, aby vás ostatní poslouchali, tak nejspíše bude vaše prezentace katastrofa. V tomhle vám firma zaměřená na prezentace pomůže - protože prezentace nejsou slajdy, ale jste to vy.

Chcete pomoci s vaší další prezentací? Dejte nám vědět. Nechte to na profesionálech.


Prezentování je těžká disciplína, která zároveň bude patřit mezi čím dál důležitější dovednosti. Hard skills prostě brzy stačit nebudou. Jak ale lépe mluvit k lidem? Zde jsou mé tři tipy.

Naučte se nazpaměť začátek a konec vaší prezentace.

Tenhle tip mám od mého mentora (díky Petře!), který měl naprostou pravdu. Nemůžete se naučit celou prezentaci nazpaměť (i kdyby se vám to podařilo, budete znít hrozně uměle). Začátek a konec, to jsou dvě části, které si každý pamatuje. Proto je dobré si tyto dvě části připravit co nejlépe. Pomůže vám to zároveň výrazně snížit stres, když víte, jak budete začínat a končit.

Buďte na místě o hodinu dříve.

Woody Allen říkal, že "Eighty percent of success is showing up." Podle mě naprostá pravda. Drtivá většina řečníků chodí na prezentaci o deset minut dříve. Buďte profesionálové. Buďte na místě už o hodinu dříve. Prvních 45 minut věnujte přípravě a posledních 15 minut věnujte publiku - dejte si s nimi kávu, pohovořte neformálně o jejich tématech i tématech vaší prezentace. Ukážete, že jste připraveni a zároveň si vytvoříte první vazby. Začít budovat důvěru tak budu o mílový krok snazší.

Připravte pro ně něco extra.

Před pěti lety jsem byl v Londýně na prezentaci Seth Godina, když vyšla jeho nová kniha. V pozvánce bylo napsáno, že ke vstupence dostanete jeden výtisk zdarma. Když jsme přišli do sálu, každý měl na sedadle papírovou tašku a v něm hned dva výtisky (!). Jaké to milé překvapení a to Seth Godin ještě nezačal. O co víc jsme byli mile překvapeni, když pak každý dostal unikátní kód, kde na speciální stránce mohl nechal další (třetí!) výtisk zaslat komukoliv.

Každý pozná rozdíl mezi tím, jestli jste velkorysí, nebo naopak šetříte náklady na každý halíř. V prezentaci jde o show, nejste Makro. Nejděte tedy po každé korunce a připravte pro vaše posluchače milé překvapení.

Který tip můžete hned využít?

  • Jakub Šafránek
  • Jan 4, 2018
  • 1 min read

Pokud jsou prezentace o emocích, o vztahu mezi řečníkem a publikem, o příbězích a interakci... pak si můžete udělat jednoduchý test vaší další prezentace.

Zeptejte se sami sebe o co by účastníci prezentace přišli, pokud byste jim kompletní prezentaci zaslali emailem?

Pokud přijdou o:

  • zajímavé příběhy

  • skvělou atmosféru

  • upřímnost

  • otevřenost

  • lidský přístup

  • interakci

  • kontrasty

  • ochotu

... pak prezentaci zachovejte. Pokud přijdou o:

  • fakta

  • všeobecně známé informace

  • klišé ("sociální sítě mění náš svět")

  • prázdné fráze ("musíme diverzifikovat naši integrovanou strategii na maximalizaci lidského potenciálu našich klíčových talentů")

  • vše, co stačí přečíst v emailu (oznámení, memo, ...)

... pak prezentaci zrušte. Dvě zásadní otázky pro vás:

Máte odvahu zrušit ty zbytečné prezentace?

Máte odvahu začít prezentovat tak, že bez vás to ztratí veškeré kouzlo?

Propojme se na sociálních sítích:

  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

© 2023 Šťavnaté slajdy

bottom of page