top of page
  • Jakub Šafránek
  • Jan 2, 2019
  • 1 min read

...tak byste si neměli nechat ujít tyhle tipy.

Navštivte Toastmasters klub

Řečnické kluby Toastmasters najdete po celé republice a jsou skvělým místem pro to zlepšit si vaše prezentační dovednosti. Toastmasters International je nezisková organizace, která vede řečnické kluby prezentování po celém světě. Návštěva vás typicky nebude nic stát (příp. zaplatíte symbolické vstupné) a poznáte jak vypadá takové Toastmasters setkání. Tady najdete kompletní seznam všech klubů (Pardubice, Hradec Králové, Ostrava, Praha a Brno).

Tohle je nejlepší poměr cena / výkon co se kurzů prezentování týče.

Kupte si knihu Prezentace a Zen od Garr Reynoldse

Kdybychom měli vybrat jednu knihu o prezentování, kterou byste si měli přečíst v novém roce, tak je to právě tato. Koupit jí můžete v anglickém, příp. českém vydání a je to ta nejlepší investice, kterou prezentování můžete dát. Zaručujeme vám, že vaše prezentace nebude jak nikdy dřív.

Tahle kniha odstartovala naši vášeň pro prezentování a Šťavnaté slajdy v sobě mají základy Prezentace a zen.

Za nás naprostá jednička.

Podívejte se na prezentaci Zapomeňte na PowerPoint a projděte si doplňující článek

Pusťte si prezentaci Zapomeňte na PowerPoint, ze které si můžete odnést praktické tipy k prezentování. Najdete ji zdarma na YouTube. Zároveň ji doplňuje výtečně článek Zoufalé slajdy, který najdete na mém osobním blogu.

Hodně štěstí do další prezentace!

 
 
 
  • Jakub Šafránek
  • Jan 4, 2018
  • 1 min read

Pokud jsou prezentace o emocích, o vztahu mezi řečníkem a publikem, o příbězích a interakci... pak si můžete udělat jednoduchý test vaší další prezentace.

Zeptejte se sami sebe o co by účastníci prezentace přišli, pokud byste jim kompletní prezentaci zaslali emailem?

Pokud přijdou o:

  • zajímavé příběhy

  • skvělou atmosféru

  • upřímnost

  • otevřenost

  • lidský přístup

  • interakci

  • kontrasty

  • ochotu

... pak prezentaci zachovejte. Pokud přijdou o:

  • fakta

  • všeobecně známé informace

  • klišé ("sociální sítě mění náš svět")

  • prázdné fráze ("musíme diverzifikovat naši integrovanou strategii na maximalizaci lidského potenciálu našich klíčových talentů")

  • vše, co stačí přečíst v emailu (oznámení, memo, ...)

... pak prezentaci zrušte. Dvě zásadní otázky pro vás:

Máte odvahu zrušit ty zbytečné prezentace?

Máte odvahu začít prezentovat tak, že bez vás to ztratí veškeré kouzlo?

 
 
 
  • Jakub Šafránek
  • Dec 30, 2017
  • 1 min read

Proč vás pozvali mluvit?

Každá organizace, firma nebo skupina má nějaký důvod proč vás pozvali. Mají nějaká očekávání, mají typicky své cíle. Zeptejte se jich na to jak by vypadala prezentace, kdyby byla úspěšná. Určitě vám rádi popíšou znaky toho jak by vaše prezentace měla vypadat. Zde rozhodně platí, že dvakrát měř, jednou řež.

Jaké je jádro vaší prezentace?

Jinými slovy - pokud by si měli zapamatovat jen jednu věc - co by to bylo? Jádro prezentace určuje téma celé prezentace, podle něj snadno poznáte co má v prezentaci zůstat a co raději vynechat a zároveň vám pomůže si vyjasnit myšlenky. Pokud vám pak čas zkrátí o polovinu, vždy snadno prezentaci upravíte na místě podle jádra. Nemít jádro znamená nemít jasno.

Co mají po prezentaci udělat?

Každá prezentace má mít svůj cíl, ale daleko zajímavější je mít jasno v tom co mají vaši účastníci udělat po prezentaci. Nejnudnější prezentace je informativní - tj. že jim chcete jen něco říct. Těchto prezentací se vyhýbejte jako čert kříži. V optimálním případě má prezentace vést k nějaké akci a změně - jaké?

Jaké jsou vaše otázky pro další prezentaci? Dejte vědět do komentářů!

 
 
 

Propojme se na sociálních sítích:

  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

© 2023 Šťavnaté slajdy

bottom of page