top of page

Včera jsem dokončil kurz Seth Godina na Udemy s názvem Powerful Presentations a s ohledem na jeho cenu (15 EUR) je to podle mě skvělý kurz o prezentování. Trvá myslím hodinu a dá se zvládnout v klidu s jedním kafem na gauči, nebo na několika cestách v metru.

Mimo jiné jsou v kurzu příklady dobrých a špatných prezentací, které vám pomohou pochopit jak prezentovat.

Odnesl jsem si z něj min. jednu skvělou myšlenku a to je u každého slajdu se zeptat "K čemu to je?".

Kurz Powerful Presentations máte pomocí kupónu ve slevě za 15 EUR.

Pokud si ho koupíte, dejte vědět do komentáře jak se vám líbil!

  • Jakub Šafránek
  • Dec 31, 2017
  • 1 min read

Až budete navrhovat vaši další prezentaci zkuste si udělat jednoduché cvičení. Stačí k tomu lepící papírky ve dvou barvách.

Jednou barvou si označujte slajdy (jeden slajd na jeden Post-it), které nesou především fakta. Druhou barvou slajdy, které nesou především emoce. Až budete hotovi, tak se podívejte na poměr emoce vs. fakta.

Každá prezentace je unikátní a tak je potřeba si najít vlastní ideální poměr. Já se držím někde u 60-20 až 80-20 ve prospěch faktů, ale vždy držím min. 20 % emocí.

Bez emocí bude vaše prezentace nuda, protože každá prezentace je tak trochu show.

Jaký je ten váš poměr?

 
 
 
  • Jakub Šafránek
  • Dec 30, 2017
  • 1 min read

Proč vás pozvali mluvit?

Každá organizace, firma nebo skupina má nějaký důvod proč vás pozvali. Mají nějaká očekávání, mají typicky své cíle. Zeptejte se jich na to jak by vypadala prezentace, kdyby byla úspěšná. Určitě vám rádi popíšou znaky toho jak by vaše prezentace měla vypadat. Zde rozhodně platí, že dvakrát měř, jednou řež.

Jaké je jádro vaší prezentace?

Jinými slovy - pokud by si měli zapamatovat jen jednu věc - co by to bylo? Jádro prezentace určuje téma celé prezentace, podle něj snadno poznáte co má v prezentaci zůstat a co raději vynechat a zároveň vám pomůže si vyjasnit myšlenky. Pokud vám pak čas zkrátí o polovinu, vždy snadno prezentaci upravíte na místě podle jádra. Nemít jádro znamená nemít jasno.

Co mají po prezentaci udělat?

Každá prezentace má mít svůj cíl, ale daleko zajímavější je mít jasno v tom co mají vaši účastníci udělat po prezentaci. Nejnudnější prezentace je informativní - tj. že jim chcete jen něco říct. Těchto prezentací se vyhýbejte jako čert kříži. V optimálním případě má prezentace vést k nějaké akci a změně - jaké?

Jaké jsou vaše otázky pro další prezentaci? Dejte vědět do komentářů!

 
 
 

Propojme se na sociálních sítích:

  • White LinkedIn Icon
  • White Facebook Icon
  • White Twitter Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

© 2023 Šťavnaté slajdy

bottom of page