top of page
  • Jakub Šafránek

Člověk pracující na Macbooku, kterého má na klíně (černobíla fotka)

Když vytváříme prezentace, prochází naše práce několika kroky. Pokud vás tvorba prezentace na míru zajímá, tak bychom vám rádi trochu přiblížili naši práci.

Vše s vámi probereme

V první řadě potřebujeme vědět od vás co nejvíce informací. Mezi to patří například:

  • váš rozpočet

  • do kdy chcete mít prezentaci hotovou

  • pro koho budete prezentovat

  • zdali se bude prezentace spíše číst, nebo ji budete předkládat klientům

  • kdo bude s prezentací pracovat

  • kolik času máte při prezentace

  • kde se prezentace bude odehrávat

  • jaké pravidla pro prezentace máte ve firmě, které musíme doržovat

  • jaká je vůbec vaše představa o prezentaci

  • jaké barvy chcete v prezentaci využít

  • má mít prezentace nějaké efekty, nebo budete slajdy překlikávat podle sebe

Otázek je v první fázi více než dost. Pokud se dohodneme, přichází druhá fáze.

První návrh struktury prezentace

Když už máme jasno, přecházíme k přípravě struktury prezentace. Výsledkem této fáze je textový popis v jednoduchých odrážkách kde designér ví, kde na kterém slajdu má co být, jaké obrázky se tam nejspíše mají využít a především jaký text a hlavní myšlenka se má na slajdu objevit. Tohle je takový fahrplan pro kompletní přípravu, od kterého se odrážíme.

Kompletní zpracování prezentace v PowerPointu

Když už máme hotový scénář v předchozí fázi, většinou ve více lidech vytváříme samotnou prezentaci. Rozhodneme se buďte pro nějakou šablonu, nebo vytváříme podle potřeby prezentaci úplně od základu novou. Záleží zde na akci a vaší firemní politice..

Na konci máme již hotovou prezentaci pro zákazníka a jde tak na první kolo připomínek.

První připomínky a úprava prezentace podle nich

Hotovou prezentaci jsme předali k připomínkách, protože napoprvé se nikdy nemůžeme dokonale trefit ve všem. Jde nám tedy o to co nejrychleji vytvořit velmi dobrou verzi, kterou můžeme klientovi předat k připomínkám a podle nich vytvořit finální verzi. Nikdy se nesnažte vytvořit dokonalou verzi, protože připomínky přijdou vždy a vaše práce se bude stejně upravovat.

Tvorba finální prezentace a případně ladění na místě

Od klienta jsme dostali připomínky a tak podle nich vše upravíme a dostaneme se po pár dnech k finální verzi, kterou klientovi předáváme již ve formátu PPTX a může si ji tak příp. ještě libovolně upravit.

Pokud jde o důležitou akci, jsme na místě den předtím (často s event management týmem) a procházíme prezentaci krok za krokem s manažerkou či manažerem. Sdělí nám svoje požadavky, pocity a i když jsme si mysleli, že máme vše, zde se často večer ještě ladí poslední detaily. Je potřeba, aby prezentace nebyla dokonalá, ale především přirozená a dobře se dané manažerce či manažerovi prezentovala. Musí to vypadat, že je to jejich prezentace.

Jak vidíte, dostat se k finální prezentaci není žádná sranda. To je důvod proč byste neměli nechávat vašeho brigádníka nebo asistentku připravovat vaše slajdy.

102 views0 comments

Jsou tři dobré důvody proč byste neměli nechat připravovat vaši další prezentaci vaší asistentku nebo reklamku. Ten první hlavní důvod (a dva další):

Nejsou profesionálové na design prezentace.

Přiznejte si jednoduchý fakt - vaše asistentka ani vaše reklamka nejsou profesionálové v oboru prezentací. Mohou být skvělými designéry, mohou skvěle vytvářet billboardy, reklamní materiály, loga, animace a grafiku, mohou být skvělými v přípravě excelovských tabulek a dalších věcí, ale nevyznají se v tom jak udělat prezentaci, která zaujme publikum, neví jak vytvářet slajdy, které budou srozumitelné a nebudou obsahovat pouze prázdné fráze.

Nepomohou vám s předáním vašich informací.

Potřebujete někoho, kdo vám porozumí a z vašich myšlenek udělá prezentaci, která bude odrážet nejen design vaší firmy (to by zvládla reklamka), ale někoho, kdo udělá prezentaci, která bude zároveň odrážet vás a budete pak prezentovat něco, za čím opravdu stojíte. Prezentace mít kus vás, kus vašeho charakteru, vkusu a dynamiku, která vám vyhovuje.

Potřebujete pomoci se samotným výstupem.

Slajdy jsou jedna věc, výstup a prezentování druhá. Můžete mít skvělé slajdy, ale pokud neumíte mluvit, budete koktat, otáčet se k publiku zády a nebudete vědět jak mluvit tak, aby vás ostatní poslouchali, tak nejspíše bude vaše prezentace katastrofa. V tomhle vám firma zaměřená na prezentace pomůže - protože prezentace nejsou slajdy, ale jste to vy.

Chcete pomoci s vaší další prezentací? Dejte nám vědět. Nechte to na profesionálech.

142 views0 comments

Před rokem jsme vyzpovídali Jardu Homolku na téma prezentování a jeho tipy jsou stále platné. Jarda Homolka má více jak dvacet let zkušeností s koučováním, mentoringem a trénováním manažerů a osobně jsou pro nás jeho tréninky vždy inspirací. Máme za sebou dva a těšíme se na další.

Užijte si rozhovor a pokud se vám líbil, sdílejte ho. Rozhovor:

109 views0 comments
bottom of page