top of page
  • Jakub Šafránek

Dobrá kniha je skvělá investice. Nikde nekoupíte tak levně kvalitní know-how a proto knihy miluji. Kurzy, školení, workshopy a konference - to vše už stojí tisíce, příp. desítky tisíc. Pokud si ale z knihy za pár set korun odnesete alespoň dva nebo tři tipy, tak to byly dobře utracené peníze.

Knížky objednávám nejraději z anglického Bookdepository, protože je posílají po jedné a často stojí ještě méně, než kdybych je objednával v ČR. A to nejlepší na závěr? Poštovné mají zdarma.

Pravidelně od nich beru várku nových knih, ze kterých pak pomalu destilujeme nové poznatky do školeních a prezentací Šťavnaté slajdy. Následuje šest knih z naší poslední objednávky. Šest knih, který byste si měli koupit, pokud chcete posunout vaši práci či podnikání kupředu.

Hooked: Nir Eyal

Instagram, Facebook, Pinterest, Youtube, Spotify, Dámejídlo, Rohlík, DoDo.. na těchto službách se prostě vytváří závislost. Stávají se součástí našich zvyků. Jak vytvořit službu, která se stane zvykem a kterou budeme pravidelně využívat tak to je právě tématem knihy Hooked od Nir Eyala.

Great at Work: Morten T. Hansen

Morten Hansen s knihou Great at Work vychází z vlastního výzkumu, kdy pět let zkoumali profesionály a snažili se najít principy jak se jim daří být dobří v tom co dělají. Úplná novinka na knižním trhu, u které mám velká očekávání a odhalil jsem ji jen shodou náhod.

Secrets of Closing the Sale: Zig Ziglar

Prodej je základ veškerého podnikání. Kdo nic neprodá, nic nedělá. Kniha Secrets of Closing the Sale je takovou biblí prodeje od amerického motivačního řečníka a prodejce Zig Ziglara. Největší klasika o prodeji vám nemůže chybět ve vaší knihovně. Co jsem ji zatím rychle prolistoval (je ve frontě) tak popisuje kompletní prodejní proces od začátku až do poprodejního servisu a neučí vás špinavé triky prodeje, ale spíš férového prodeje, kdy chcete se zákazníkem vytvořit dlouhodobé vazby. Na tenhle kousek se fakt těším.

Principles: Ray Dalio

Nevím jak mi tahle kniha mohla ujít, ale zdá se, že tohle je nová mantra v knihách o podnikání a vůbec principech, podle kterých je dobré řídit svůj život a práci. Recenze má skvělé, vysoké hodnocení na Amazonu a doporučení od Tony Robbinse i Billa Gatese mě k ní mimo jiné přivedlo. Ray Dalio je mág na finančních trzích a řekl si, že je na čase dát své tipy na papír. Jediné, co mě zatím trochu odrazuje, je délka knihy (skoro 600 stran) a počet jednotlivých principů (pár desítek).

Purple Cow: Seth Godin

Godin! Jsou stále lidé, kteří ho neznají a proto ho doporučuji snad v každém třetím blogu. Kniha Purple Cow má poměrně jednoduchou myšlenku - dnes mají lidé čím dál méně času a čím dál více možností. Pokud není tedy váš produkt jedinečný (remarkable), zákazníci ho budou ignorovat. O tom jak vytvářet jedinečné produkty a služby se dočtete právě v této knize.

So Good They Can't Ignore you: Cal Newport

Cal Newport je vysokoškolský učitel, který není nudný. A píše skvělé knížky. Sám hledal jak se stát skvělým v tom co dělá a proto se vydal na vlastní výzkum co vlastně dělat, aby vaše práce za něco stála. Tuhle knihu mám jako audioknihu a je prostě skvělá. Jeho craftsman mindset vám pomůže pochopit, proč je důležité pracovat na tom, aby vaše dovednosti byli jedinečné.

...

Jaká kniha zaujala vás? Napište nám do komentářů.

260 views0 comments
  • Jakub Šafránek

Asi se vám stalo, že jste s kolegy seděli na poradě a řešili jste, co by se všechno mohlo udělat pro zlepšení nějakého stavu. Co udělat, aby porady byly o něco produktivnější. Aby konzultanti měli jasnější zadání. Aby zákazník dostával lepší výsledky. Aby bylo méně chyb.

Všechno toto přemýšlení potřebuje svůj rychlý konec a akční plán.

Jakmile máte deset nápadů, tak se zastavte. Dělání si obrovského seznamu toho, co můžete a co byste mohli dělat je známka Odporu.

Vůbec zapomeňte na co, co byste udělali. Co byste udělali je irelevantní, je to jedno. Důležité je jen jedno:

Co uděláte?

..

To je ta nejsilnější otázka, kterou si můžete dát.

36 views0 comments
  • Jakub Šafránek

Bistro Proti proudu Karlín (snídaně)

Práce je dnes tolik, že už není možné ji dokončit. I kdybyste pracovali 12 hodin denně šest dní v týdnu tak se vám nejspíše stane, že nebudete mít hotovo.

Co dělat, když je práce víc, než je reálně možné dokončit?

Někdo se to snaží řešit tím, že je neustále online, neustále na mailu, neustále připojen. Možná tak vyřídíte pár emailů navíc, pár telefonátů a pár hodin, ale kvalita vaší práce bude pomalu klesat stejně tak vaše produktivita. Nad osm hodin denně je podle mě každá další hodina práce méně smysluplná.

Pokud jste takhle neustále online, je to nejspíše jeden z důvodů, proč máte málo energie. Potřebujete min. jeden den volna v týdnu a zároveň se odpojit, když nejste v práci.

Nechte firemní email ležet, dejte se offline do všech komunikátorů a vypněte si upozornění na vašem mobilu. A zároveň zkuste strávit min. několik hodin bez vaše mobilu.

Kdy naposledy jste šli na procházku jen tak, bez mobilu?

Pravidelně se odpojte od všeho. Jen tak najdete správné připojení na dobré nápady, na kreativitu, na smysluplnou práci.

Odpojte se, abyste byli připojeni.

48 views0 comments
bottom of page